کاهش معاملات فولاد در سال جاری
نوشته شده توسط : hamiransteel

 

به گزارش حامیران، معاملات فولاد کشور برخلاف سال گذشته که روند نسبتاً مناسبی را طی کرد، طی سال جاری با افت قابل توجه مواجه شده است. به‌طوری که میزان معاملات از یک میلیون و 20 هزار تن در 2 ماه ابتدای سال 1395 به حدود 860 هزار تن در سال جاری کاهش یافته است. این در حالی است که میزان معاملات فولاد در سال 1395 حدود 10 درصد بیشتر از سال پیش از آن بود و بسیاری از فعالان صنعت فولاد را امیدوار کرده بود که سال 1396 نیز چنین روندی طی شود، اما طی 2 ماه ابتدای سال این روند مشاهده نشده است. 

‏طبق گزارشات به دست آمده از مرکز بورس کالا، در دوماه نخست سال جاری در حدود 860 هزار تن محصول فولادی معامله شده است که نباید خیال کرد این رقم برای بازار فولاد ایران خوب می باشد زیرا اگر بخواهیم این حجم از معاملات را با کل سال حساب کنیم، معلوم می شود که این مقدار حتی اندازه نصف پتانسیل‌ های معاملات فولاد در کشور نیز نمی باشد. گفتنی است آنچه که از آمار های کنونی به دست می آید، کاهش 20 درصدی معاملات فولاد در مقایسه با سال گذشته می باشد.

ضمن اینکه تا پیش از سال 1394 و ابتدای سال 1395، عرضه‌های شرکت‌های فولادی معمولاً به میزان زیاد و چندین عرضه بزرگ بوده است که با فروش همراه می‌شد. اما در سال 1396 این عرضه‌ها کمتر و میزان عرضه‌ها نیز کوچک‌تر شده است. در حقیقت فولاد روندی را در سال 1396 طی می‌کند که برخلاف روند جذاب آن در سال 1395 است.

شرکت حامیران استیل، دارای نمایندگی رسمی فولاد بهلر آلمان و فعالیت در زمینه ی فروش لوله - فروش ورق اکسین و ...





:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: